Aigüestortejant, Pic de Subenuix

Publicado Lunes, 9 de junio de 2014, 20:09

Aprofitant el cap de setmana llarg a Barcelona, Alberto (Frigopie) i jo, sortim dissabte a la tarda en direcció cap a Aigüestortes. La idea es fer diumenge el pic de Subenuix i dilluns, si podem, Comaloforno ajuntant-nos amb Dave i Speakbow

Diumenge sortim del Prat de Pierró sobre les 7:30 del matí, la jornada pinta llarga i ja fins hi tot comença a fer caloreta. A partir del llag de Subenuix comencem a trobar neu i ja sobre els 2300-2400 comença a ser mes o menys continua.
Anem seguint un track que m'havia baixat del wikiloc... que ens porta al huerto :((( ... ja que no porta al Pic de Subenuix, sino al Pic dels Estanyets, tot i que estava amb el titol de Pic de Subenuix, i com amb el mapa no ens acabava de quedar clar (esta destrossat)... pero be, fins hi tot va estar millor perque vam fer la cresta (per evitar un flanqueix amb neu, haviem deixat els crampons al coll) que porta al coll entre aquest pic i el Subenuix; cresteta facilona pero molt de ull amb algun bloc que algún ensurt ens va donar. Arribada al cim amb vendaval inclós.
Molt guapo el cim!!!, el tenia pendent desde fa mooooolts anys.
De baixada, per evitar ensurts, i perque me feia ilusio estrenar-los, ens vam posar grampons.
Dilluns, o sigui avuí, com al final Dave i Speakbow no podien pujar, decidim quedar-nos al mateix lloc i volem fer el Pic de Bergús, al costat del Ratera. Hem sortit més o menys igual que diumenge, i semblava que faria encara més calor i menys vent.... dons no... un cop passat l'estany de Ratera, el dia s'ha començat a tapar, el vent a bufar més fort... fins que a l'alçada del Estany del Port de Ratera ja començava a ploure i el vent s'ha tornat un huracà!! ... mitja volta i cap a la furgo :p En aquesta vall trobem una mica més de neu i sobre els 2200 hi ha més que ahir.
De totes maneres un cap de setmana molt ben aprofitat, i una espineta menys jejeje